a) Nieduża polska agencja PR - “Toolbox Creative Communications (TCC)” – świadczy darmowe usługi PR dla organizacji pozarządowej działającej na rzecz dialogu polsko-żydowskiego: odpowiada za kontakty z mediami, organizację konferencji prasowych i budowę stron internetowych. Dzięki swojej działalności firma pozyskała nowych klientów, a informacje o jej działaniach ukazały się na branżowych stronach internetowych.
b) Średniej wielkości przedsiębiorstwo z Rumunii, działające w przemyśle metalowym – Galfinband S.A. jest sponsorem różnego rodzaju akcji charytatywnych (np. granty dla najzdolniejszych uczniów) oraz wyposaża szkolne pracownie komputerowe.
c) Niewielka firma niemiecka Gundlach GmbH & Co Wohnungsunternehmen, działająca w sektorze budownictwa i nieruchomości, chętnie angażuje się w zagadnienia odpowiedzialnego biznesu. Ich aktywność przejawiała się m.in. przez zapewnienie tanich mieszkań dla uchodźców z byłej Jugosławii, sfinansowanie projektu polegającego na zatrudnieniu pracownicy opieki społecznej pochodzącej z Rosji czy zainicjowanie „wspólnej akcji przeciw przemocy” (Gemeinsam gegen Gewalt).